شهردار تهران با بیان اینکه غیر از خط ۵ مترو تهران، ۳۲۵ ایستگاه باید در تهران افتتاح شود که این ایستگاه‌ها تحولی برای نوسازی شهر تهران است، گفت: با دو بانک وارد مذاکره شدیم و از طریق تسهیلات بانکی و همکاری با پیمانکاران، در نیمه دوم سال ۶ ایستگاه را افتتاح خواهیم کرد که اگر منابع بیشتری تأمین شود، تعداد ایستگاه های بیشتری نیز احداث خواهد شد.

علیرضا زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در مراسم افتتاح ایستگاه مترو شهدای هفده شهریور ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام رضا علیه السلام، اظهار کرد: من بزرگ شده این محله هستم و گذشته این محله و سختی‌های مردم و فاصله و بی عدالتی که تحمل کردند را می‌دانم و امیدوارم این نوع اقدامات و خدمت‌رسانی ها ذره‌ای از آلام شهروندان را کم کند.

زاکانی با بیان اینکه شهر تهران نیاز به نوسازی دارد،  گفت‌: این نوسازی در درون خود ضمن به ارمغان آوردن امنیت، آسایش و رفاه باید چهره شهر را با یک معماری ایرانی اسلامی به نمایش بگذارد و مجموعه‌های هویتی را در نقاط مختلف شهر آنگونه کنار هم قرار دهد که بزرگترین کلانشهر جهان اسلام را به نمایش بگذارد.

بخشی از صحبت‌های شهردار تهران را در ادامه بخوانید:

*حمل و نقل و ترافیک یکی از مشکلات تهران است و رفع این مشکل برای ما موضوع اساسی است. به صورت کلان رفع فاصله شمال و جنوب و ایجاد امکانات در شهر موضوع قابل توجهی است و باید راه حل‌هایی را ارائه کنیم که در آنها هویت درست در کنار ایجاد امنیت و رفاه وجود داشته باشد و بتوانیم مشکلات را هم به شکل منطقی حل کنیم.

*از سه ماه پیش قرارگاهی برای توسعه شهر بر محور حمل و نقل عمومی تشکیل دادیم و برای ۱۱ خط مترو برنامه ریزی‌های متعددی انجام شد. مشکل ما منابع است. غیر از خط ۵ مترو تهران،  ۳۲۵ ایستگاه باید در تهران افتتاح شود که این ایستگاه‌ها تحولی برای نوسازی شهر تهران است و شهرداری تهران موظف است شرایط جدیدی را برای شهر ایجاد کند.

* در افق ۱۴۲۰ با توسعه ایستگاه ها، ۱۰ میلیون جابجایی در مترو صورت خواهد گرفت و اگر بتوانیم در سال ۱۴۰۵ این اقدام را انجام دهیم، مردم آسایش و بهره مندی ویژه ای را تجربه خواهند کرد.

* اگر می‌خواهیم یک جا مشکلات شهر تهران را حل کنیم باید از فرصت طلایی آن استفاده کنیم و پایتخت را بر محور ایستگاه‌های مترو پیش ببریم. با دو بانک وارد مذاکره شدیم و از طریق تسهیلات بانکی و همکاری با پیمانکاران، در نیمه دوم سال ۶ ایستگاه را افتتاح خواهیم کرد که اگر منابع بیشتری تأمین شود، تعداد ایستگاه های بیشتری نیز احداث خواهد شد.

*پنجشنبه هفته گذشته در ساعت ۱۲ و ۳۸ دقیقه ظهر هجمه‌ای به سامانه‌های شهرداری تهران آوردند و در ابتدا یک کار تبلیغاتی به ظن خودشان آغاز کردند. طراحی شده بود که در بعد از ظهر همان روز به دوربین‌ها دسترسی پیدا کنند و اقدام خود را به سیستم‌های نرم افزاری و دسترسی به داده‌ها و اطلاعات توسعه دهند که به حمد الله از همان ابتدا همکاران ما وارد عمل شدند که به این ترتیب سایر اقدامات آنها ناکام ماند.

* در ادامه بر اساس احتیاط ، سامانه‌ها پایین آورده شد تا ابعاد موضوع بررسی شود.  از روز دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته سامانه‌ها برای بهره برداری آماده بودند ولی برای موارد امنیتی کمی دست نگه داشتیم اما از روز گذشته در دسترس مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای استفاده قرار گرفت و از امروز صبح نیز در اختیار عموم قرار داده شد.

* بدخواهان به دنبال ایجاد یک نارضایتی عمومی بودند که در این امر ناکام ماندند. در حقیقت در این توطئه تلاش نیروهای ما جز ناکامی برای آنها چیزی باقی نگذاشت.

کد خبر 682543
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha